მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი
ნომერი: ქეთინო ჭოხონელიძე
საგანი: მათემატიკა
სწავლების
საფეხური/კლასი:7
მოსწავლეთა
რაოდენობა: 16
გაკვეთილის თემა: ოქროს კვეთა
გაკვ გაკვეთილის მიზანი:
·
მათემატიკის, როგორც სამყაროს აღწერისა და მეცნიერების უნივერსალური ენის ათვისება;
• მათემატიკის, როგორც ზოგადსაკაცობრიო კულტურის შემადგენელი ნაწილის გაცნობიერება;
Из
N
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი/
მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო
(წთ)
|
1.
|
საორგანიზაციო
საკითხები
|
|
მთელი კლასი
|
|
2წთ.
|
2.
|
მოტივაციის შექმნა
მასწავლებელი
მოსწავლეებს აჩვენებს
სლაიდებს სადაც აგრეთვე
მოკლედ არის მოცემული
ოქროს კვეთა
|
პრაქტიკული სამუშაო
|
|
პოვერ-პოინტში შექმნილი
პრეზენტაცია
|
6წთ
|
3
|
აქტივობა I აქტივობა:
ვხსნით ამოცანას როგორ გავყოთ AB მონაკვეთი Cწერტილით ისე , რომ
AB : AC=AC : BC
-
ანალოგიურად
მონაკვეთის დაყოფა მართკუთხედის გამოყენებით -
მოსწავლეები იხსენებენ პროპორციის თვისებებს
(კითხვა-პასუხი) და ხაზავენ რვეულებში მონაკვეთებს, გამოიყენება
ფარგალი და სახაზავი
აქტივობა
2.
ა) “ოქროს
სამკუთხედის“ აგება, სამკუთხედის დაყოფა ოქროს პროპორციით.
“ოქროს ვარსკვლავის“ აგება - 4,5 წთ. (გვერდები დაყოფილია ოქროს
პროპორციით)
მოსწავლეები
იგივეს ხაზავენ რვეულებში, გამოიყენება ფარგალი და სახაზავი
აქტივობა 3 . ცდა-დაკვირვება
- მოსწავლეები ხაზავენ რვეულებში მართკუთხედებს, ინდივიდუალ.
ზომავენ ყველა თავისი ფიგურის სიგრძე-სიგანეს, შემდეგ ვაფასებთ შედეგებს -
რამდენი შეფარდება შეესაბამება ოქროს კვეთის მონაცემებს.
მასწავლ.
მოიყვანა მაგალითად ექსპერიმენტი გრძელ სკამზე (უმრავლესობა თვალით აღიქვამს
ოქროს პროპორცია)
“ოქროს
მართკუთხედის“ აგება (
სიგრძის სიგანესთან შეფარდება ოქროს პროპორციით)
ფიბონაჩის
რიცხვები, ფიბონაჩის მიმდევრობა ( ყოველი შემდეგი რიცხვი შეეფარდება წინას ოქროს
კვეთის პრინციპით)
მოსწავლეები
ინდივიდუალურად აფარდებენ მიმდევრობის რიცხვებს და აკვირდებიან შედეგებს.
ფიბონაჩის
რიცხვებით “ოქროს მართკუთხედის“ აგება
( მაგალითისთვის გამოყენებულია
13 : 8 შეფარდება )
მასწავლ.
მოიყვანა ამ პრინციპით დაყოფის მაგალითი ლიტერატურიდან
(
“ვეფხისტყაოსნის“ ერთ-ერთი სტროფი)
მასწავლ.
მოიყვანა მაგალითი ფიბონაჩის მიმდევრობის “პირამიდის“ სახით აგება
აქტივობა 4. “ოქროს
მართკუთხედში“ სპირალის აგება ნ
( ვიყენებთ არსებულ მართკუთხედს )
|
ლექციური
ლექციური
პრაქტიკული
ლექციური
|
მთელი
კლასი
მთელი კლასი
ინდივიდ.
მთელი
კლასი
|
პრეზენტაცია, ცარცი, დაფა, რვეული, კალამი
ცარცი, დაფა, რვეული, კალამი
რვეული, კალამი
ცარცი, დაფა
|
9
5
9
5
|
4.
|
შჯამება
|
დისკუსია
გონებრივი იერიში
|
|
|
7წთ
|
7
|
საშინაო დავალება
.საშინაო დავალება:დახაზონ მონაკვეთები და ფარგლის
საშუალებით გაყონ ოქროს კვეთით.
ფიბონაჩის რიცხვებით “ოქროს მართკუთხედის“ აგება ( 13 : 21 და 5
: 8 შეფარდებების მაგალითზე ), მათ თვისებებზე
დაკვირვება, “ოქროს სამკუთხედის“ გვერდების გაზომვა და მასში ოქროს პროპორციის
დადგენა.
|
|
ინდივიდუალური
|
|
2წთ
|
ესა
მათ. VII.2. მოსწავლეს შეუძლია რაციონალურ რიცხვებზე მოქმედებების სხვადასხვა ხერხით შესრულება.
მათ. VII.3. მოსწავლეს შეუძლია რაციონალურ რიცხვებზე მოქმედებათა შედეგის შეფასება.
მათ. VII.5. მოსწავლეს შეუძლია სიდიდეებს შორის პირდაპირპროპორციული დამოკიდებულების ამოცნობა და გამოსახვა.
მათ. VII.9. მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობა, მათი სახეობების შედარება და კლასიფიცირება.
მათ. VII.10. მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული ობიექტების წარმოდგენა ამოცანის კონტექსტის შესაბამისად.
მათ. VII.11. მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული გარდაქმნების განხორციელება და მათი გამოყენება ფიგურათა თვისებების დასადგენად.
ინდიკატორები
• რიცხვები და მათი გამოყენება ყოველდღიურ ცხოვრებაში და მეცნიერების სხვა დარგებში;
• რეალური პროცესების მათემატიკური მოდელები;
• გარემომცველი სამყარო და გეომეტრიული ობიექტები.
• მონაცემთა ინტერპრეტაცია და ანალიზი.
21-ესაუკუნისუნარ-ჩვევები
1. სწავლისადაგამომგონებლობისუნარ-ჩვევები
კომუნიკაცია დ თანამშრომლობა
●
პასუხისმგებლობებისგაზიარებამუშაობისპროცესში.
გამჭოლი
კომპეტენციები - ციფრული წიგნიერება
2. ისტ-ისეფექტიანიგამოყენება
No comments:
Post a Comment